Ο ΚΑΦΕΣ ΑΚΡΙΒΥΝΕ ΚΑΙ Η ΥΛΗ ΔΕΝ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ

Άλλη μία εξεταστική έφτασε, με το φάντασμα της προηγούμενης και τα κομμένα μαθήματα να μας κυνηγάνε ακόμα. Σε συνέχεια μιας δύσκολης χρονιάς, όπου όλοι οι φοιτητές βρισκόμασταν πίσω από μια οθόνη και μακριά από τις σχολές μας, αλλά και με τα φαινόμενα καθηγητικής αυθαιρεσίας να φτάνουν στο ζενίθ, παρατηρούμε για άλλη μια φορά τους καθηγητές να επαναλαμβάνουν το ίδιο μοτίβο αυθαιρεσιών.


Αστικά και Εργατικά:

Τα πρωτεία των δυσκολιών που αντιμετωπίζουμε έχουν τα Αστικά, όπου οι καθηγητές από την πρώτη στιγμή της πανδημίας επέλεξαν να κάνουν ΟΛΑ τα μαθήματα του τομέα προφορικά και να απαγορεύσουν τους κώδικες. Ακόμα και για το μάθημα των Εφαρμογών του τομέα αυτού(7ου εξαμήνου, που σε ύλη περιέχει όλα τα αστικά μαθήματα που έχουμε διδαχθεί από το πρώτο έτος) απαγορεύτηκε ο κώδικας, με την αισχρή αιτιολογία ότι οι ερωτήσεις θα είναι κυρίως θεωρητικές!Μάλλον οι καθηγητές των μαθημάτων αυτών ξέχασαν, πως δεν υπάρχει δικηγόρος –ακόμα και οι ίδιοι που είναι καθηγητές νομικής(!)-  που να μην χρησιμοποιεί ανά πάσα στιγμή τον κώδικά του. Πώς απαιτούν από εμάς τους φοιτητές να απαντήσουμε στις εξετάσεις χωρίς τη χρήση του βασικού αυτού εργαλείου, σε οποιοδήποτε μάθημα του τομέα, αλλά και κυρίως δε στο μάθημα των Εφαρμογών, που απαιτεί ουσιαστικά την παπαγαλία ολόκληρου του κώδικα και μιας κυριολεκτικά υπέρογκης ύλης; Αυτό, είχε ως αποτέλεσμα στην τελευταία εξεταστική του Ιουνίου να κόβεται στο μάθημα της Σύνθεσης το 52% των εξεταζομένων!

Ακόμα, η ίδια η προφορική εξέταση δημιουργεί μια ασφυκτική συνθήκη για τον φοιτητή ο οποίος δεν έχει καν τον χρόνο και το περιθώριο να σκεφτεί, ενώ από το άγχος και υπό το αυστηρό ύφος του καθηγητή καλείται να απαντήσει τέλεια σε μία τις περισσότερες φορές ερώτηση και από αυτό να κριθεί αν θα πάρει ένα πέντε. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα των Εργατικών, όπου Μπακόπουλος και Λαδάς έκαναν ερώτηση μόνο στον πρώτο εξεταζόμενο και στους υπόλοιπους ρωτούσαν απλώς εάν έχουν κάτι να προσθέσουν. Επιπλέον, οι καθηγητές -με τη συνεχή ειρωνεία και τα υποτιμητικά σχόλια- καθιστούν την προφορική εξέταση των εργατικών ένα βασανιστήριο που λίγοι θέλουμε να υποστούμε και περιμένουμε το μάθημα να ξανά εξεταστεί γραπτά, γεγονός που αποδεικνύεται από το εξαιρετικά μικρό ποσοστό προσέλευσης στην εξέταση.

Ποινικά:
    
Τα ποινικά δεν έχουν άδικα τη φήμη του πιο δύσκολου τομέα, καθώς από το πρώτο κιόλας έτος μαθαίνεις ποια σύνθεση θα είναι αυτή που θα χρωστάς για πτυχίο (spoiler alert: Η ποινικού). Η ακραία ογκώδης ύλη σε συνδυασμό με τα απαιτητικά ερωτήματα και το “βαρύ” πέλεκυ των καθηγητών στη βαθμολόγηση έχει ως αποτέλεσμα στην προηγούμενη εξεταστική να κόπηκε το 50% των εξεταζομένων στο Γενικό Ποινικό, μάθημα μόλις α’ έτους, και το 41% στη Σύνθεση Ποινικού-Ποινικής Δικονομίας. Αυτό, μάλιστα, σε μία εξέταση όπου οι καθηγητές διατυμπάνιζαν την “ευκολία” των θεμάτων και πως επιθυμούν να “περάσουν όλοι με τέτοια θέματα”. Δηλαδή, πραγματικά, εάν δεν ήθελαν να τους περάσουν όλους, πόσοι θα πέρναγαν;

Διαφορετικός τρόπος εξέτασης:

Είναι γεγονός πως η απουσία μας από τα αμφιθέατρα, εντείνει κάθε μορφής άνιση μεταχείριση των φοιτητών και ανοίγει περαιτέρω τον ασκό των αυθαιρεσιών σε βάρος τους. Συγκεκριμένα, όπως και στις προηγούμενες εξεταστικές και σε αντίθεση τις αποφάσεις του ΦΣ, παρατηρούμε και τώρα στο μάθημα του Γενικού Διοικητικού να υπάρχει διαφοροποίηση των κλιμακίων ως προς τον τρόπο και τον χρόνο εξέτασης. Η αντιμετώπιση των φοιτητών με αυτόν τον τρόπο δεν είναι ενιαία και αφήνει περιθώρια κάθε είδους αυθαιρεσίας από πλευράς καθηγητών και των δύο εξεταζομένων κλιμακίων.

Ψάξε, ψάξε δεν θα με βρεις…

Εντωμεταξύ σε όλο αυτό το χάος που επικρατεί εν μέσω τηλεκπαίδευσης είναι πρακτικά αδύνατη η επικοινωνία με οποιονδήποτε καθηγητή. Θα μπορούσαν κάλλιστα να έχουν αναρτήσει ψεύτικα emails στο site της σχολής, καθώς όσα μηνύματα και να στείλουμε μένουν αναπάντητα. Καμιά φορά -εάν είμαστε αρκετά τυχεροί- μπορεί να βρούμε τον απαραίτητο συνδυασμό κλήσεων στο δικηγορικό γραφείο και αναπάντητων μηνυμάτων στο σωστό email που θα μας παράσχουν μία επικοινωνία. Χρειάζεται οι καθηγητές να αντιληφθούν ότι η επικοινωνία με τον Φοιτητικό Σύλλογο και με τους φοιτητές είναι υποχρέωσή τους και δεν έγκειται στην διακριτική τους ευχέρεια. Η τήρηση των ωρών ακρόασης και η επίδειξη των γραπτών αποτελούν κεκτημένα του Συλλόγου μας τα οποία οι καθηγητές θέλησαν να άρουν εργαλειοποιώντας τις εξαιρετικές συνθήκες της πανδημίας, γεγονός που αποδεικνύει στο μέγιστο βαθμό την αναλγησία καθηγητών και διοίκησης.

Οι καθηγητικές αυθαιρεσίες και οι εντατικοποίηση των ρυθμών σπουδών ήταν ανέκαθεν φαινόμενα στη σχολή μας ακόμη κι όταν ήταν ανοιχτές. Αντί, όμως, δεδομένων των συνθηκών, οι καθηγητές να προσπαθήσουν τόσο καιρό να κάνουν τους όρους εξέτασης μας πιο βιώσιμους, τη στιγμή που βρισκόμαστε αντιμέτωποι με πολλαπλά τεχνικά προβλήματα, επιλέγουν με κάθε τρόπο να μας δυσκολεύουν παραπάνω τη ζωή. Η επαναληπτική εξεταστική του Σεπτεμβρίου κινείται στο ίδιο πλαίσιο. Η εξέταση γίνεται πιο δύσκολη, τα θέματα ακόμα δεν προσαρμόστηκαν στη μειωμένη ώρα εξέτασης,  οι καθηγητές αρνούνται να απαντήσουν στα email τους, ενώ παράλληλα αρνούνται να τηρούν τις ώρες ακρόασης τους, καθιστώντας ουσιαστικά την επικοινωνία μαζί τους αδύνατη. Εμείς που βλέπουμε με τον πιο απτό τρόπο ότι στον δύσκολο αγώνα που καλούμαστε να δώσουμε για τη λήψη του πτυχίου εν μέσω των εξαιρετικών συνθηκών της πανδημίας οι καθηγητές είναι απέναντι μας, με τον πέλεκυ των διαγραφών στα ν+2 να κρέμεται από πάνω μας, θα συνεχίσουμε να διεκδικούμε συλλογικά ανθρώπινους όρους σπουδών. 

Σχολιάστε